SBAB ställer tuffa krav på TDC

SBAB ska köpa ip-telefoni som tjänst från TDC Sverige. Affären är ett helhetsåtagande med höga krav på leveransen.

Kommunikationen hos SBAB, Sveriges bostadsfinansieringsaktiebolag, beskrivs som verksamhetskritisk. Mycket av affärsintelligensen ligger i databaser och i deras nät, som måste fungera utan avbrott och med hög prestanda. Det är ett absolut krav. Säkerhetskraven är också höga, eftersom SBABs kunders uppgifter är konfidentiella.

– För oss är det viktigt med lösningar som upprätthåller en hög servicenivå för våra kunder. En hög tillgänglighet i våra kommunikationskanaler är en förutsättning för att bibehålla kundnöjdheten, säger Fredrik Bergström chef för affärsområdet Konsument på SBAB.

Utmanande kund

Det här sätter ribban för det helhetsuppdrag som TDC Sverige har fått och som innebär att de ska ta ansvar för såväl drift som utveckling av kommunikationen.

– SBAB är en utmanande kund då deras krav är bland de hårdaste på marknaden. Jag ser det som en inspirerande uppgift att infria, och helst överträffa, dessa krav, säger Joakim Harging, försäljningschef på TDC Sverige.

TDC ska leverera ip-telefoni inom ramen för konceptet kommunikation som tjänst. I lösning ligger även viss mobil funktionalitet.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.