Verktyg för att hjälpa anställda
– Digital transformation har setts som enbart ett medel för att öka tillväxt och produktivitet, men den tiden är förbi. Det är idag minst lika viktigt att betrakta den som ett verktyg för att hjälpa anställda att hitta ett arbetssätt som ger dem bästa möjliga upplevelse och hålla dem kreativa och engagerade, säger Johan Dahlin, vd på Servicenow i Sverige i ett uttalande.
Bland nyheterna finns Employee Center, som beskrivs som en digital kommandocentral för hybridarbete. På ett och samma ställe kan anställda söka efter information och begära hjälp från andra avdelningar. Funktionerna är helt integrerade med Microsoft Teams.
Nya funktioner med ai-teknik
Enligt Servicenow leder den accelererande digitaliseringen till att det finns ett stort behov av automatisering och optimering av affärsprocesser bland företagen. För att möta behovet har man lagt till funktioner som bygger på ai-teknik:
Automation Discovery söker efter och identifierar möjligheterna att automatisera olika arbetsmoment i 180 olika typer av applikationer medan Servicenow Mobile App Builder är ett verktyg som används för att ta fram mobilappar för IOS och Android som kan användas både internt och mot kunder.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 17 september 2021