Solidus får mer Mitel-smak

Kontaktcenter Mitel släpper nu version 9 av sin kontaktcenterplattform Solidus Ecare som samtidigt byter namn till Micontact Center Solidus. Förutom kosmetika innehåller uppdateringen bland annat förbättrad kommunikation via e-post och chatt.

Solidus får mer Mitel-smak

Fortfarande handlar det mest om just kosmetika men arbetet med att räta in Solidus Ecare i Mitel-ledet har påbörjats. Version 9 som precis släppts har nytt färgschema, ikoner hämtade från Mitel och inte minst ett nytt namn, Micontactcenter Solidus 9. Agentapplikationen Bluestar Agent byter också den namn och heter nu Solidus Agent.

De hårdare nyheterna i 9:an omfattar bland annat en ny och mer kompetent lösning för hantering av e-post och chatt. Dessa kanaler styrs och köas nu på precis samma sätt som samtal och metadatan om dialogerna sparas också på samma sätt vilket förbättrar statistik och uppföljning.

En av de andra stora nyheterna är att teamledare och agenter nu får tillgång till ett webbverktyg för realtidsinformation. Med samma verktyg kan den med rätt behörighet också göra inställningar för köer och agenter.

Från och med versionen 8 har det funnits möjlighet att kombinera Solidus med växlar från andra leverantörer. Dock har man bara kunnat använda mjukvarutelefoni – något som nu ändras genom stöd för hårdvarutelefoner, initialt i kombination med växlar från Cisco.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.