Strängnäs kommun valde Artvise Kundtjänst

Telefoni Strängnäs behövde ett modernt systemstöd för sitt nya kontaktcenter. Artvise digitala lösning blev vinnare i kommunens upphandling.

Strängnäs kommun valde Artvise Kundtjänst
Artvise

It-bolaget Artvise levererar verksamhetsförbättringar, produkter och tjänster inom Enterprise Content Management. Utöver sina konsulttjänster har företaget även som mål att ta fram och erbjuda egna programvaror inom ECM-området.

Nu har Artvise utsetts till vinnare i Strängnäs upphandling av digital lösning för det nya kontaktcenter som kommunen arbetar med. Det ska vara den första linjen in till förvaltningen. Kontaktcentret ska ta hand om alla frågor och ärenden som kommer in via telefon och digitala kanaler – och direkt kunna hantera enklare ärenden och frågor.

Vill kvalitetssäkra och öka servicen

Syftet med satsningen är bland annat att kvalitetssäkra och öka servicen för alla som vill komma i kontakt med kommunen.

– Vi ser mycket positivt på att Strängnäs kommun valt Artvise Kundtjänst till sitt kontaktcenter, affären visar på fortsatt styrka för Artvise och går helt i linje med vår strategi att erbjuda ”Världens Bästa” kundärendehanteringssystem till den svenska marknaden, säger Lars Ögren, vd på Artvise AB.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan