Amerikanska telekomoperataören T-Mobile ska förändra hur telefonnummer fungerar. I dagarna presenterade företaget sin nya satsning ”Digits”, som ska inledas den 31 maj.
Med Digits har T-Mobile tänkt nytt kring telefonnummer och istället gjort dem kontobaserade snarare än sim-baserade. Det innebär att en användare, istället för att ha ett simkort, loggar in med sitt nummer.
