Telavox siktar mot storkunder

Bransch Telavox rekryterar ny chef från Telia och anpassar organisation och tjänster för att attrahera storbolag.

Telavox siktar mot storkunder

Ett steg för att nå målen är att förenkla den molnbaserade kommunikationstjänsten Flow. Bland annat kan kunder redan idag själva starta mobilabonnemang, portera telefonnummer och förändra växeltjänster direkt via webben. Och för de kunder som inte vill administrera själva finns det tillgång till personliga rådgivare som är med från uppstart och sedan finns tillgängliga under hela avtalstiden.

Enligt ett pressmeddelande från Televox är det viktigt att kunderna ska känna att det finns flexibilitet och frihet men samtidigt ha möjlighet till hjälp och stöd vid behov.

Telavox var tidiga med sip-anslutningar och har idag certifierade accesser till marknadens stora växlar. Med en färdig integration med Skype för företag vill Televox hjälpa kunderna med en enkel enhetlig kommunikationslösning.

Viktor Sandgren är ny affärschef för Telavox

– Med Telavox kan skandinaviska bolag ha en och samma leverantör för telefoni och växel samt integrera detta med Skype for Business. Den kombinationen är svårslagen och här ska vi bli bäst, säger Viktor Sandgren i ett uttalande.

Viktor Sandgren kommer närmast från en tjänst som försäljningschef på Telia och har över 15 års erfarenhet inom telekombranschen.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.