Tele2 huvudsponsor till nya Stockholmsarenan

Det byggs för fullt på den nya arenan bredvid Globen i Stockholm. Och precis som sin klotrunda granne får nybygget ett företag i telekombranschen som huvudsponsor.

Tele2 huvudsponsor till nya Stockholmsarenan

2013 ska den nya stockholmsarenan stå klar för all från fotbollsmatcher till jättekonserter. Plats för 30 000 sittande åskådare eller 40 000 konsertbesökare blir det som mest. Ett skjutbart tak ska hålla väder och vind borta och göra att arenan fungerar året om. För alla fotbollsfans är det kanske viktigaste med bygget att de kommer att bli hemmaarena åt både Djurgården och Hammarby. Men för oss på Telekom idag bleknar det i jämförelse med att arenan under åtminstone de närmsta tio åren kommer att gå under namnet Tele2 Arena.

– Det känns oerhört inspirerande med Tele2 Arena. För oss är det här en naturlig satsning att möta våra kunder. Som operatör spelar vi en viktigare roll i och med att allt kopplas upp och kopplas ihop. Vi vet att ju mer våra kunder är online med sina mobiler desto mer vill de uppleva live, säger Thomas Ekman, vd på Tele2 Sverige.

Om det spelat in att Globen sedan några år går under namnet Ericsson Globe Arena och att Tele2 därför känner sig hemtama i området låter vi vara osagt men ett riktigt telefoninäste blir det i alla fall.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.