Tele2comviq hetast bland unga

Ett coolt namn är inte allt. Tele2comviq kammade igår kväll hem två utmärkelser vid Ungdomsbarometerns varumärkestävling, ”Living the Brand Awards”. Tele2comviq vann kategorin ”mobiloperatörer” och rankades även som det näst hetaste varumärket samtliga kategorier, endast slagna av Coca-Cola.

Sony Ericsson vann inte oväntat i kategorin mobiltelefoner. Ärkerivalen Nokia hamnar först på tredje plats, slagen av koreanska Samsung.

Bakom varumärkestävlingen ”Living the Brand Awards” står Cosmos Communications, Ungdomsbarometern, tidningen Chili och Studentkortet. Resultatet baseras på en undersökning om ungdomars attityder, inköpsvanor och beteendemönster och deras förhållande till olika varumärken. Undersökningen utfördes i februari bland över 2 600 ungdomar mellan 15 och 24 år över hela landet.

Hetast i kategorin mobiloperatörer

1. Tele2Comviq

2. Tre

3. Halebop

Hetast i samtliga kategorier

1. Coca-Cola

2. Tele2Comviq

3. Sony Ericsson

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.