Växel och telefonist i samma paket

Telefoni Uno Telefoni och Kalix Tele24 gör gemensam sak med en ny tjänstepaketering som innehåller både en molnbaserad växel och någon som svarar på samtalen.

Det är både Uno Telefoni och deras återförsäljare som marknadsför växeltjänsten under eget namn som nu får möjlighet att erbjuda sina kunder ett paket som också inkluderar svarsservice. Tanken är att det ska vara enkelt för företag med upp till 500 anställda att köpa hela sin telefonilösning inklusive outsourcad telefonist på ett och samma ställe.

De båda leverantörerna uppges ha integrerat sina respektive system för att kunna leverera en maximal kvalitet på telefonisttjänsten som förutom på svenska också erbjuds på engelska, finska och norska.

Utöver det grundläggande telefonistuppdraget går det också att addera mer kvalificerade kundtjänstuppdrag, felanmälan eller bokningar via både telefon och digitala kanaler till tjänstepaketet.

– Det senaste året har det blivit mer och mer vanligt att vi ingår i en molnbaserad helhetslösning tillsammans med en operatör eller växelintegratör. Det är en modell som har blivit etablerad nu och den börjar bli mer och mer attraktiv även för lite mindre företag, säger Roland Pihlström, vd för Kalix Tele24.

Telefonisttjänsten levereras med en sla-nivå på 90/20, det vill säga att 90 procent av samtalen besvaras inom 20 sekunder dygnet runt.

– Det innebär i praktiken en medelsvarstid på åtta sekunder, säger Roland Pihlström.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.