Viking Line skaffar nytt telefonisystem

Viking Line har tecknat ett avtal med det finska företaget Esecom om leverans av ett kontactcenter- och telefonisystem som täcker Viking Lines samtliga 20 kontor i Sverige, Finland, Åland och Estland och omfattande närmare 1 000 anslutningar.

Det nya systemet baserar sig på Ericssons MX-ONE ip-kommunikationsplattform, som sammankopplar telefon- och datanätet och utnyttjar modernast möjliga teknik. Som kundtjänstapplikation valdes Ericssons Solidus eCare multimedia Contact Center.

Förutom i kundbetjäningen förnyas också kontorens övriga telefoni stegvis. Systemet levereras och tas i bruk under hösten och vintern.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.