Hon blir varumärkesansvarig på Tele2

nytt jobb Från Halebop till Tele2 – Sophie Lokko kliver in som tillförordnad varumärkesansvarig fram till sommaren 2024.

Hon blir varumärkesansvarig på Tele2

Sophie Lokko var fram tills nyligen varumärkeschef på Halebop. Nu går hon in i rollen som tillförordnad varumärkesansvarig på operatören Tele2. Hon kommer att vikariera för Fredrik Wasting som är på föräldraledighet.

– Jag tycker att Tele2 har byggt en imponerande marknadsavdelning, med stark tyngd i både varumärkesstrategi och skarp inhouseproduktion. Dessutom balanseras premiumvarumärket Tele2 och Comviq väldigt bra, och det finns mycket bra att bygga vidare på, säger Sophie Lokko i ett uttalande.

Bland Sophie Lokkos tidigare arbetsgivare kan nämnas TV4 och Bellbird. På Tele2 kommer hon att rapportera till Johanna Ervér, som är chef över operatörerns samlade portfölj med varumärken.

– Vi är glada att välkomna Sophie till oss. Hennes erfarenheter inom kommunikation, men också från både telekom och tv-branschen gör henne till ett ovärderligt tillskott till vårt team, säger Johanna Ervér.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.