I Europe’s Climate Leaders 2025 placerar sig Tele2 på en förstaplats – för tredje gången i ordningen. Rankningen baseras på företagens framsteg i att minska växthusgasutsläpp från den egna verksamheten (Scope 1 och 2) i förhållande till intäkter, transparens kring utsläpp i värdekedjan (Scope 3) samt bredare hållbarhetsinitiativ och mål.
Tele2:s klimatarbete prisas: ”Bevis på att vårt hållbarhetsarbete gör verklig skillnad”
Hållbarhet
För tredje året i rad pekas Tele2 ut som klimatledare av Financial Times och Statista.

Erik Wottrich är hållbarhetschef på Tele2. Foto: Tele2
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Tele2 uppnådde en totalpoäng på 87,5 av 100, baserat på en kombination av utsläppsminskningar, transparens och klimatmål. Företaget rapporterade en minskning av kärnverksamhetens utsläppsintensitet (Scope 1 och 2) med 58,4 procent från 2018 till 2023, med en total utsläppsminskning på 99%.
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
