Sony Ericsson ökade sin marknadsandel på mobilsidan. Företaget bedömer att de idag har över åtta procent av marknaden, en ökning med två procentenheter jämfört med motsvarande period i fjol. De verkar dock inte ha tagit större marknadsandelar från konkurrenterna med tanke på att Motorola tappade stort under första kvartalet och även Nokia tappade på mobiltelefonförsäljningen.
Sony Ericsson redovisar ett resultatet före skatt på 362 miljoner euro, en ökning med 139 procent jämfört med samma period ett år tidigare. Försäljningen ökade med 42 procent till 2 925 miljoner euro.
