– Servicenow inleder en ny era av företagstransformation med Servicenow AI Platform. Vi frigör AI:s fulla kraft – i varje bransch, för varje agent, varje arbetsflöde, säger Bill McDermott, styrelseordförande och vd.
Lanseringen innebär fördjupade samarbeten med partners som Microsoft, Nvidia, Google och Oracle. Företag och organisationer som Adobe, Visa och NHL använder redan plattformen.
Fyra centrala nyheter i ServiceNow AI Platform:
AI Control Tower
Ett centralt verktyg för att styra, övervaka och optimera användningen av AI-agenter, modeller och arbetsflöden – både från Servicenow och externa leverantörer. Det ska ge en samlad vy över AI-insatserna och möjliggör bättre kontroll och styrning i större skala.
AI Agent Fabric
Ett kommunikationslager som låter AI-agenter från olika leverantörer och team samarbeta. Det möjliggör kontextdelning och uppgiftskoordination över olika system och miljöer, vilket ska bidra till mer effektiva och samordnade AI-insatser.
Next generation CRM
En ny AI-driven CRM-lösning som kopplar samman försäljning, kundservice och leverans i ett sammanhållet arbetsflöde. Syftet är att gå från reaktiv till proaktiv kundhantering genom hela kundlivscykeln – från offert till uppföljning.
Apriel Nemotron 15B
En ny språkmodell utvecklad tillsammans med Nvidia. Den är optimerad för agentbaserade AI-lösningar med hög precision, låg latens och lägre kostnader. Målet är att ge snabbare och mer träffsäkra AI-svar i affärskritiska miljöer.