Han poängterar att beslutet också är baserat på stor efterfrågan från ett flertal nät- och fastighetsägare där Alltele redan har stora delar av tjänsteutbudet.
Ett naturligt steg
Som ett resultat av makeovern säljstoppades under mars månad alla erbjudanden med varumärket Kramnet på alla lokalmarknader i Sverige, utom på hemmaplanen Kramfors. I maj kommer säljstopp att genomföras även där.
– Säljstopp och migrering av tjänster från Kramnet till Alltele genomförs för att i Kramnet kunna bedriva en renodlad, konkurrensneutral verksamhet som kommunikationsoperatör. En verksamhet som drivs i samråd med nätägare och andra tjänsteleverantörer inom ip-telefoni, bredband och tv på den svenska marknaden, fortsätter Ola Norberg.
Lanseringen av Kramnet KO sker vid månadsskiftet mars/april och de första avtalen med nätägare sägs redan vara klara.
– Att tillvarata den sedan tolv år uppbyggda kompetensen inom Kramnet för att gå in på denna, nu heta marknad, är en naturlig utveckling mot bakgrund av den rikstäckande verksamhet vi bedriver, avslutar Ola Norberg.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se