De är bäst på kundservice i Sverige

kundmötet Länsförsäkringar, Tietoevry och Kristianstads kommun är några av vinnarna i årets upplaga av Brilliant Awards.

De är bäst på kundservice i Sverige

Traditionsenligt avslöjade företaget Brilliant Future i mitten av februari vilka av deras kunder som har lyckats allra bäst med sina kundmöten under 2024.

Årets Brilliant Awards bygger, precis som vanligt, endast på innehållet i de kundundersökningar som samlats in av de deltagande organisationerna och totalt är det 2,3 miljoner kundomdömen som har analyserats i år.

Årets Brilliant Awards bjuder på två helt nya kategorier och det är tydligt att det viktigaste för att få nöjda kunder är att man har riktigt engagerade medarbetare. Brilliant konstaterar att detta leder till framgångsrika kundupplevelser och ökad kundlojalitet.

– Ett engagerat bemötande har stor effekt på kunderna. Det är därför det är så viktigt att göra sådana här mätningar och agera på resultatet. Att ta datadrivna beslut för att lyckas med förbättringar. Det finns bara vinster med det, säger Ulrika Jonsson, vd för Brilliant Future, i ett uttalande.

Här är alla vinnarna i Brilliant Awards 2025:

Kommun

1. Kristianstads kommun

2. Norrtälje kommun

3. Varbergs kommun

Bank

1. Länsförsäkring Kronoberg – Bank

2. Nordax

3. Ziklo Bank

Finans

1. Tietoevry

2. Preem

3. Volkswagen Finans

Förbund

1. Unionen Rådgivningen

2. Vision

3. Sveriges Ingenjörer

Årets mest lojala kunder

1. KGM Datadistribution

2. Boliden

3. Taxi Stockholm

Energi

1. Trelleborgs Energi

2. Enkla Elbolaget

3. Nacka Energi

Försäkring

1. Länsförsäkring Kronoberg

2. Akademikerförsäkring

3. Länsförsäkringar Blekinge

Årets nykomling

1. Trelleborgs Energi

2. Lyko

3. Hogia

Tre kundservicemedarbetare som har fått allra högst betyg från kunderna belönas också. Dessa är:

1. Susan Nygren Lundkvist, Nordax

2. Jessica Ahlgren, Länsförsäkringar Östgöta

3. Christine Eckegård, TRR

Brilliant väljer också att uppmärksamma de organisationer som har lyckats åstadkomma den största förbättringen av sitt resultat. Vinnarna i kategorin Årets förbättringsresa är:

1. Södertälje kommun

2. Sigtuna kommun

3. Växjö Energi

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.