Årets Brilliant Awards bjuder på två helt nya kategorier och det är tydligt att det viktigaste för att få nöjda kunder är att man har riktigt engagerade medarbetare. Brilliant konstaterar att detta leder till framgångsrika kundupplevelser och ökad kundlojalitet.
– Ett engagerat bemötande har stor effekt på kunderna. Det är därför det är så viktigt att göra sådana här mätningar och agera på resultatet. Att ta datadrivna beslut för att lyckas med förbättringar. Det finns bara vinster med det, säger Ulrika Jonsson, vd för Brilliant Future, i ett uttalande.
Här är alla vinnarna i Brilliant Awards 2025:
Kommun
1. Kristianstads kommun
2. Norrtälje kommun
3. Varbergs kommun
Bank
1. Länsförsäkring Kronoberg – Bank
2. Nordax
3. Ziklo Bank
Finans
1. Tietoevry
2. Preem
3. Volkswagen Finans
Förbund
1. Unionen Rådgivningen
2. Vision
3. Sveriges Ingenjörer
Årets mest lojala kunder
1. KGM Datadistribution
2. Boliden
3. Taxi Stockholm
Energi
1. Trelleborgs Energi
2. Enkla Elbolaget
3. Nacka Energi
Försäkring
1. Länsförsäkring Kronoberg
2. Akademikerförsäkring
3. Länsförsäkringar Blekinge
Årets nykomling
1. Trelleborgs Energi
2. Lyko
3. Hogia
Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
Tre kundservicemedarbetare som har fått allra högst betyg från kunderna belönas också. Dessa är:
1. Susan Nygren Lundkvist, Nordax
2. Jessica Ahlgren, Länsförsäkringar Östgöta
3. Christine Eckegård, TRR
Brilliant väljer också att uppmärksamma de organisationer som har lyckats åstadkomma den största förbättringen av sitt resultat. Vinnarna i kategorin Årets förbättringsresa är:
1. Södertälje kommun
2. Sigtuna kommun
3. Växjö Energi
publicerad 14 februari 2025