Henri Caddeo, Comhems teknikchef, börjar på Bonnier Broadcasting som cto under våren. Nu börjar operatörens jakt på en utvecklingschef som ska ersätta honom. I samband med att Caddeo slutar så flyttas Emma Svalin Sahlman och it-direktören Monika Gullin uppåt och börjar rapportera direkt till vd:n Anders Nilsson. Emma Svalin Sahlman får fram tills att en ny person är rekryterad ansvaret för utveckling.
– Jag vill passa på att tacka Henri för hans insatser under sina tre år här på Com Hem. Under de här åren har vi bland annat lanserat Tivo, höjt maxhastigheten till 500 Mbit/sek och fått betydligt färre nätfel. Under 2015 har felen minskat med 20 procent, kommenterar vd Anders Nilsson.
