Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
Tillsammans ska de bilda en ledande aktör på den svenska marknaden för helhetslösningar inom customer experience.
– Det här är ett spännande steg. Vi har länge sett stora möjligheter i hur våra kunders verksamheter kan utvecklas med hjälp av den senaste tekniken. Genom sammanslagningen kan vi tillsammans förbättra såväl processer och arbetssätt som kundrelationer. Med närmare 60 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping står vi nu ännu starkare för att stötta våra kunder i deras utveckling, säger Emma Link som är affärsområdesansvarig för Business Services.
– Vi märker i allt fler kunddialoger hur avgörande det är att tekniska lösningar inom Microsoft Dynamics 365, AI och Power Platform integreras med verksamhetsnära tjänster. Genom att kombinera vår tekniska kompetens med Redways paketerade lösningar inom kundservice och kommunikation kan vi nu erbjuda en komplett lösning som möter både affärs- och teknikbehov, tillägger Christian Säfström affärsområdesansvarig för Technology Services på Absfront.
Den sammanslagna verksamheten ska erbjuda samma bredd av expertis som tidigare. Redway kommer fortsatt att användas för paketerade tjänster inom bland annat kontaktcenter, kundresor och kommunikation. Något som lanserades i början på 2025.