Fokus på låga priser
Devicom kommer att erbjuda konkurrenskraftiga mobiltjänster, med fokus på låga priser på både internationella och nationella samtal. Tjänsten kommer att kombineras med Devicoms förvals- och abonnemangsservice för fast telefoni för att ge bästa möjliga värde för både företags- och privatkunder. Devicom planerar att marknadsföra sin mobiltjänst genom existerande försäljningskanaler.
– Det här avtalet representerar ytterligare ett steg i en kontinuerlig, värdeskapande strategi som syftar till expansion inom både den privata sektorn och den små och medelstora företagsmarknaden. Avtalet möjliggör för Devicom att erbjuda mobiltjänster till låg kostnad i Sverige. Dessutom var avtalet genomförbart utan vare sig teknisk investering eller inträdesavgift. Vi kommer att kunna erbjuda mobila tjänster vilket är något vi inte kunde göra tidigare. Detta säkrar låga priser för våra kunder och ny trafikinkomst för Devicom, säger Paul Derly, vd på Devicom.
Tar över befintliga kunder
Enligt avtalet kommer Devicom utan kostnad även att ta över de kunder som använder Lebara Sweden idag. Devicom har grundat Devicom Mobile AB, ett helägt dotterföretag, för den mobila tjänsten som kommer att hantera både Lebaras och Devicoms mobilvarumärke.
– Det här är en bra lösning för våra kunder i Sverige. Vi ser fram emot att Devicom tar över och utvecklar Lebara Swedens kundunderlag inom mobiltelefoni, säger David Pointon, European Finance Director på Lebara Group i London.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se