Effero och TDC Dotcom i strategiskt samarbete

Efferos nya strategi är att erbjuda tjänster tillsammans med andra leverantörer av telefoni. Den första bekräftelsen på det är ett ramavtal med systemintegratörren TDC Dotcom och ett uppdrag värt 30 miljoner kronor.

Det handlar om en gemensam telefonikundtjänst för en av TDC Dotcoms kunder, som inte är namngiven, och avtalet gäller under femårsperioden 2007–2011.

TDC Dotcoms levererar en total kommunikationslösning till den aktuella kunden. Efferos uppdrag blir att vara gränssnittet mellan kunden och TDC Dotcom i telefonifrågor. Avtalet omfattar användarsupport, felhantering, beställningar, administration av telefonianknytningar och att ta fram debiteringsunderlag. TDC Dotcom har även möjlighet att avropa bland annat driftsmöten, statistik, utbildning och konsulttjänster som tilläggstjänster.

De båda parterna har också  skrivit under ett ramavtal som ger TDC Dotcom möjlighet att erbjuda Efferos tjänster till fler företag och organisationer i framtiden.

– Vi är väldigt bra på att veta vilket stöd företagskunder vill ha när det gäller telefoni. Avtalet med TDC Dotcom är ett led i en ny strategi. Nu erbjuder vi även vår kompetens i helhetslösningar tillsammans med andra leverantörer av telefoni, säger Jonas Magnusson, vd för Effero AB, som har ett 50-tal anställda och verksamhet i Stockholm och Göteborg.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.