Ehelpdesk blir vassare på e-post

Callcenter Kontaktcentertjänsten Servit Ehelpdesk har nått version 5.9. Bland nyheterna finns en utbyggd telefonistapplikation och smartare hantering av inkommande e-post.

Med den förra releasen blev Ehelpdesk mer anpassat för att fungera även för företag som erbjuder outsourcade telefonist- och svarsservicetjänster eller som vill använda plattformen för den interna växelfunktionen. Det är något som Servit fortsatt att bygga vidare på till den här versionen och det har enligt leverantören skett en omfattande utveckling av verktygen kring telefonistarbetsplatsen. Outsorcingföretag har nu också fått möjlighet att släppa in sina kunder direkt i systemet med begränsad behörighet för att ge tillgång till statistik och data som berör just dem.

En annan viktig nyhet är att det med hjälp av filter nu går att automatisera delar av behndlingen av behandla inkommande mejl. Till exempel kan ge ett autosvar när kundtjänsten har stäng eller trigga ett larm om ett ärende som kommit in via e-post blivit liggande för länge.

Bland de övriga nyheterna finns bland annat förbättringar av chatt-modulen större anpassningsmöjligheter för wallboarden och möjlighet att lägga till synonymer till kontaktinformationen i kunddatabasen för att det ska bli lättare att hitta till exempel personer med alternativa stavningar av vanliga namn.

Nyheterna i version 5.9 av Ehelpdesk har rullats ut successivt i tjänsten under den senaste tiden.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.