Men ska man behålla sina kunder räcker det inte med att erbjuda en bra vara, det gäller också att leverera den service som kunderna förväntar sig. Det är något som Nordic Green Energy uppenbarligen jobbat hårt med eftersom de är en av tre finalister till årets upplaga av SM i telefoni i klassen energibolag. Nästa steg i den utvecklingen tar företaget nu genom att de kommer att börja erbjuda kunderna fler kontaktvägar, till exempel chatt via popup-rutor på hemsidan och möjligheten att bli uppringd istället för att vänta i telefonkö.
– Effektiv kundtjänst är en väldigt viktig konkurrensfaktor och därför har vi valt att optimera den funktionen genom att byta kontaktcenterplattform, valet föll på Intelecoms molntjänst Connect. Tack vare den kan vi erbjuda god service även i de digitala kanalerna. Det integrerade statistikverktyget är en annan anledning till varför valet föll på Connect, med det kan vi utvärdera verksamheten och enkelt anpassa bemanningen efter behov, berättar Jan Inge Johnsen.
Molntjänsten integreras med Nordic Green Energys administrativa system och i den treåriga affären med Intelecom ingår också ett verktyg för kundundersökningar som ytterligare ökar möjligheterna att hålla koll på servicekvaliteten.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 17 januari 2014