– På Tele2 är vi vinnarskallar och älskar att ligga i topp på alla listor. Dock inte den här. Vi är långt ifrån klara med vårt kundnöjdhetsarbete, men det är ändå glädjande att se att antalet riktigt missnöjda kunder som gör anmälan till Konsumentverket minskar år efter år, säger Malin Anglert, kundservicechef på Tele2.
Fakta
Topp fem Skamlistan 2023
1. Dinbilgaranti, 633 anmälningar.
2. Cardata, 248 anmälningar.
3. Telenor, 170 anmälningar.
4. Allente, 161 anmälningar.
5. Klarna, 132 anmälningar.
Källa: Råd & Rön
Det finns dock en mobiloperatör med på årets lista, Telenor. Operatören har gått från 140 anmälningar 2022 till 170 anmälningar i år. Det leder till en tredjeplats på listan.
– Telenor är ett av företagen på listan och den främsta anledningen är att vi har fall där vi har varit otydliga med kunderna i vår utgående försäljningsprocess. Det är inte tillräckligt bra. Vi kavlar upp ärmarna för att komma bort från listan från och med nu, skriver Telenors vd Bjørn Ivar Moen på Linkedin.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 1 december 2023