Expert utmanar på företagsmarknaden

För att ytterligare stärka sin position på den svenska marknaden satsar nu hemelektronikkedjan Expert på försäljning mot företag och organisationer. Samuel Wågberg, tidigare key account mot företag på The Phone House, går in som försäljningschef för svenska Expert Business.

Expert utmanar på företagsmarknaden

Expert är den näst största aktören inom hemelektronik på den svenska och nordiska marknaden. Sedan januari i år ägs den svenska Expertkedjan av norska Expert ASA där man idag arbetar med företagskunder under namnet Expert Business. Ett namn som även kommer att användas i Sverige.

– Efterfrågan på smidiga och enkla lösningar för inköp av hemelektronik på företagssidan är stor i Sverige, säger Björn Abild, vd Expert Sverige. Inom ett par år ska Expert vara störst i såväl Sverige som Norden på att leverera helhetslösningar för telefoni/hemelektronik till företag. Samuel Wågberg är definitivt rätt man att leda uppdraget, fortsätter han.

För små och stora

Expert satsar på att bli en komplett leverantör av hemelektronik för alla typer av företag och organisationer, från små till riktigt stora. En central supportfunktion har inrättats för att ge företagskunden snabb och god service när det gäller alltifrån produktfrågor till hjälp med beställning.

– Uppdraget är mycket motiverande och potentialen är enorm, säger Samuel Wågberg, försäljningschef Expert Business. Expert är ett väletablerat och starkt varumärke och har kapaciteten som krävs för att kunna förse företag med såväl produkter och kunskap som god service och enkla beställningsfunktioner.

Expert är en butikskedja som tillsammans med Power har cirka 230 butiker över hela Sverige och omsätter cirka 4 miljarder kronor.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.