Färre missförstånd för uppgraderad telefonist

Visionutveckling har släppt en ny version av sin automatiska telefonist. Förbättrad taltolkning har minskat felprocenten drastiskt.

Att prata med en automatisk telefonist brukar kunna vara ganska frustrerande. Vem minns inte med skräck SJs tidiga försök med röststyrd biljettbokning för att nämna ett exempel. Förhoppningsvis blir resultatet betydligt bättre med version 4 av Visionutvecklings Auto Attendant. Tillverkarens egna tester har visat att den nya utgåvan tolkar talet rätt upp till 35 procent bättre än tidigare. Detta tack vare något som kallas mutipasstolkning.

Förutom att höra mindre fel har Auto Attendant också försetts med en del andra förbättringar. Bland annat har statistikmöjligheterna utökats och samtal till den automatiska telefonisten kan spelas in för analys. Dialogeditorn har dessutom fått fler anpassningsmöjligheter när det gäller exempelvis schemalagda öppettider.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.