Flygbolag kommer leda mobila satsningar

Telekom- och energibranschen satsar mycket pengar på att nå sina kunder på mobila plattformar. Men flygindustrin knappar in och år 2015 spås de leda de mobila investeringarna enligt en ny rapport.

Energi- och telekombranschen har länge legat i topp när det kommer till mobila investeringar. Men det håller på att förändras. På senaste år har flygindustrin klättrat och år 2015 beräknas branschen vara den ledande sektorn för att nå kunderna via mobila enheter, enligt rapporten The new digital mobile consumer gjord av konsultbolaget TCS.

Varje år spenderar energi-, telekom-, och flygindustrin i snitt mellan 27–31 miljoner dollar per år och bolag för att nå mobila konsumenter via kundtjänst, appar och mobilanpassad marknadsföring.

Energibranschen toppar och strax därefter kommer telekombranschen, den del som är konsumentinriktad, där man i snitt satsade 28,6 miljoner dollar på mobila lösningar.

– Rapporten visar att man helt enkelt inte kan ignorera betydelsen av hur mobila konsumenterna faktiskt är. Det är därför affärskritiskt att anpassa produkten, innehållet och tjänsten till den mobila kunden. Företagen som lyckas med detta kommer få stor utdelning, säger Satya Ramaswamy, vice vd på TSC, i ett pressmeddelande.

Resultaten bygger på svar från en webbenkät med 664 deltagare.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.