Kundkommunikationen blir allt mer personaliserad och effektiv och AI-teknik av olika slag är ett viktigt verktyg för att lyckas uppnå detta. Nu visar en ny undersökning från Sinch att 97 procent av alla företag kommer att använda sig av AI-teknik i kommunikationen med kunderna redan i år.
97 procent av företagen vill använda AI i kundkommunikationen
kontaktcenter En ny undersökning från Sinch visar att i princip alla företag kommer att använda AI i sin kommunikation med kunderna redan i år.

Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Techtidningen premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Sinch, som själva erbjuder kommunikationsplattformen Customer Communications Cloud, har i sin rapport ”The state of customer communications” ställt frågor till 1600 företagsledare i olika branscher för att ta reda på hur de tänker kommunicera med kunderna.
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
