Kontaktcenterleverantören Genesys och crm-specialisterna på Salesforce ska samarbeta kring en ny lösning för att hantera kundupplevelser och kundrelationer som är försedd med avancerade ai-funktioner.
Genesys och Salesforce i nytt strategiskt samarbete
kontaktcenter De båda mjukvarujättarna bygger en ai-baserad plattform för att hantera kundrelationer tillsammans.

Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Lösningen ska ge bättre upplevelser för både kunder och företagets egna medarbetare genom att sammanställa data, agenter, chattbotar och diverse kommunikationskanaler. Lösningen, som bygger på Genesys Cloud CX och Salesforce Service Cloud, kommer att kallas CX Cloud from Genesys and Salesforce.
Plattformen utlovas ge en sömlös övergång mellan arbetsledare och agenter genom att hämta workforce engagement-funktionalitet från CX Cloud. Tack vare att data delas mellan de båda plattformarna ska det också ges möjlighet till ökad förståelse av kundinteraktioner och beteende under hela kundresan.
Tack vare användningen av ai-teknik kommer CX Cloud from Genesys and Salesforce öppna nya möjligheter för personalisering av kundupplevelsen, samtidigt som automatisk datainsamling gör att chattbotarnas funktionalitet förbättras så att de kan besvara fler frågor från kunderna.
”Måsta länka samman data”
– För att bygga de upplevelser som kunder och anställda vill ha idag måste företag länka samman sina data, ai och system för engagemang över sitt tekniska ekosystem. Som två ledare på våra respektive marknader är Genesys och Salesforce starkt positionerade för att göra det möjligt för gemensamma kunder att definiera nästa generations upplevelseorkestrering, säger Olivier Jouve, produktchef på Genesys.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se