Här är Lynes nya innovativa lösning

Telefoni Nu lanserar Lynes conversation intelligence. Den egenutvecklade tjänsten drivs av artificiell intelligens och natural language processing.

Här är Lynes nya innovativa lösning
Foto: Lynes.

Ci spelar in, transkriberar och analyserar röstkonversationer och omvandlar dem till helt sökbar text.

– I en allt mer tillgänglig värld är fokus en av våra största utmaningar. Vi kastas dagligen in i möten, med eller utan agenda, kombinerat med en ändlös våg av samtal och chattar. Tanken med Conversation Intelligence är att skapa ett andrum för användaren, så att denne kan fokusera på att vara närvarande i samtalet eller mötet, säger Johan Åberg, CPO på Lynes Technologies.

Genom att göra avancerade ai-funktioner tillgängliga för fler användare och samtidigt tillföra ett verkligt värde i vardagen för slutkunden, tror Lynes att detta kommer att bli den nya standarden för företagare.

Kraften i Conversation Intelligence ligger enligt bolaget i att eliminera onödiga och tidskrävande uppgifter och istället tillföra ett faktiskt värde.

– Telefoni bör fungera precis som ett chattmeddelande. Det ska vara enkelt att gå tillbaka och läsa ikapp det man missat, så att man kan säkerställa att projekt går enligt plan, att inga deadlines missas och att morötterna följer med hem från butiken när du handlar, säger Johan Åberg.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.