Hotellkedja lämnar över it-drift till Relacom

Relacom tar över ansvaret för telefoni, it-drift, support och installation av nätverkslösningar för hotellkedjan Stayat. Detta gör att kedjan kan fokusera på sina kunder istället.

Hotellkedja lämnar över
it-drift till Relacom

Stayat, tidigare känd som Accome Hotel Apartments, är en kedja som erbjuder lägenhetshotell på ett tiotal orter i Sverige. Kedjan har nu inlett ett samarbete med Relacom som innebär att Relacom tar över all it-drift, inklusive teknisk support, kundtjänst och installation av ny it-infrastruktur.

– Som en uppstickare på hotellmarknaden vill vi säkerställa smarta och kundfokuserade lösningar i allt vi gör, även när det gäller data och telefoni. Relacoms heltäckande koncept är perfekt då vi inte avser satsa på en egen it-avdelning, utan istället lägga vårt fokus på kunder och tillväxt, säger Johan Göthberg, vd på stayat.

Managed services på frammarsch

Realcoms affärsidé är inriktad på så kallade managed services, tredjepartstjänster som omfattar drift och utveckling av it-miljöer ute hos kunden. Att kunder idag överväger att lägga ut it-driften och sin telefoni på tredjepart är något som är blivit allt vanligare enligt Relacoms sverigechef Camilla Sundström.

– Med ett erbjudande av it-infrastrukturtjänster i form av det nylanserade Infraconcept, tekniker i hela landet, kompetens inom telefoni och support dygnet runt, har vi hittat en växande nisch på den svenska marknaden. Fler och fler kunder vill ha it-lösningar i toppklass, men hellre fokusera på sina kärnerbjudanden än att bygga upp en egen kompetens inom it och telefoni, menar Sundström.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.