Infinity från Infracom Communications – molnväxelguiden 2023

Infinity från Infracom Communications – molnväxelguiden 2023

På vilken teknik bygger er plattform: Egenutvecklad molnväxel. Vi använder olika open source-verktyg för olika delar av växeln och vilka varierar beroende på hur vi utvecklar växeln framåt. Vi har till exempel nyligen integrerat OpenAI för ai-delar.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Er största kund: 5000 anknytningar.

Er minsta kund: 1 anknytning.

Den största fördelen med er molnväxel: Extremt skalbar och konfigurerbar växel med oändliga (Infinity) möjligheter att bygga växeln på det sättet som passar kundens verksamhet. Allt ingår utan extra kostnader, IVR, köer och så vidare – så att kunden vet vad det kostar.

En nackdel med er molnväxel: Kan upplevas som komplex om man valt bygga en kundunik växel med många funktioner.

Hostas: Beroende på storlek på kunden så erbjuds olika alternativ men i huvudsak i vårt moln.

Marknad: Sverige och Holland.

Passar för: Medelstora och globala företag.

Operatörsmöjligheter: Infracom, Telia, Telenor, Tele2.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Telefoniststöd, Microsoft Teams-telefoni och samtalsresan

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt
  • Hänvisningssystem
  • IVR
  • Mobil anknytning
  • Telefoniststöd
  • Koppling till kontaktcenter-lösning
  • Kö-system
  • Röstbrevlåda
  • Microsoft Teams-telefoni
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni
  • Integration med AD
  • Statistik om telefoni

Funktioner angivna av leverantör: Samtalsresan som utan extra kostnad ger alla möjlighet att innan samtalet besvaras se vilka val en kund gjort i IVR, hur länge de väntat i vilken kö samt om samtalet är vidarekopplat och i så fall från vilken kollega.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: För Teams kopplar vi upp molnväxeln direkt mot Office 365 med dedikerad svartfiber mot Azures datacenter genom vårt systerbolag inom Infracomkoncernen för optimal kvalitet. Vi använder certifierade sbc:er godkända av Microsoft i en geografiskt redundant carrier grade HA-lösning. Vi har en egenutvecklad Teams app som är anpassad för hur Teams fungerar och ger en optimal lösning när man väljer att ha Infinity molnväxel kopplad till Microsoft Teams. Vi har en global lösning med fler anknytningar i Europa än Sverige för vår Microsoft Teams lösning. Infracom Communications är operatör i cirka tio länder i Europa.

Admin av IVR-lösning: Vår IVR-lösning administreras i en webbportal där du kan välja exakt hur det ska fungera och grafiskt kan se hur samtalen kommer gå. Du kan ställa in så att du från en mobil enkelt kan stänga, sätta på växeln eller lägga in en temporär ljudfil innan IVR.

Admin av kö-system: Kö-systemet administreras i en webbportal där du kan välja exakt hur det ska fungera och grafiskt kan se hur samtalen kommer gå. Du kan välja mellan alla de olika köstrategier som man brukar kunna välja men även mer avancerade strategier som flera olika kopplade prioritetsköer, med möjlighet att göra det på oändligt antal sätt (Infinity). Allt ingår utan extra kostnad.

Lösning för statistik: I statistiken bestämmer du antal köer och användare du vill ha statistik för och kan sedan välja att se statistiken i olika tidsintervall med en mängd olika parametrar. När du hittat rätt kombination kan du från samma sida välja att automatisera rapporten så att den skickas ut i olika intervall. Det gör det enkelt att först få fram den statistik som är viktig för dig som kund och sen enkelt att följa upp med en återkommande rapport.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vi hanterar stora företag som väljer att inte köra de externa telefonistverktyg som finns med Competella, Anywhere365, Tendfor utan de väljer oss för att vi kan leverera det dom behöver på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. Vi har kunnat visat att ROI är överlägsen på flera stora internationella affärer.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.