Plattform: Leaddesk Outbound, Leaddesk Omni, Leaddesk Talk
Leaddesk Outbound, Leaddesk Omni, Leaddesk Talk – kontaktcenterguiden 2024
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
Arkitektur (moln, privat moln, lokalt eller annat): Moln
Beskriv er största fördel: Agenter kan snabbt komma igång med att använda LeadDesk, på så lite som 15 minuter och med väldigt lite mjukvarutraining.
Beskriv en nackdel med ert system: Administrationsgränssnittet kräver viss utbildning för chefer eftersom det finns många olika alternativ och konfigurationer för att planera och hantera försäljning och kundservice.
Vilka marknader finns er plattform på? Globalt
Hur många agenter har er största kund? 1000–3000
Hur många agenter har er minsta kund? 1–10
Vilka operatörer kan användas i er lösning? LeadDesk är en telekomoperatör i Sverige och Finland och har en av Europas mest omfattande telekominfrastrukturer, vilket gör att vi kan erbjuda mycket konkurrenskraftiga priser till våra kunder. Kunder kan också använda tredjepartsoperatörer vid behov.
Hur är en PBX-lösning integrerad i er plattform? Agenter kan ringa och ta emot samtal direkt i sin webbläsare med hjälp av WebRTC, som ansluter till LeadDesk VoIP-servrar.
Hur är CRM integrerat i er plattform? Vilka CRM-system har ni standardintegrationer för? Salesforce, Hubspot, Zendesk, MS Dynamics
Vilka andra system kan integreras? Alla system som tillåter API-åtkomst till tredjepartsleverantörer.
Vilka AI-funktioner är tillgängliga för era kunder idag? Tillhandahålls de av er eller via tredjepartsleverantörer? LeadDesk erbjuder egna AI-funktioner för slutkunder, agenter och kontaktcenterchefer: AI Chatbots och VoiceBots för att minska kundserviceärenden och automatisera processer. AI-driven uppringningsfunktion som kan öka anslutna samtal för utgående försäljning med 29 procent. E-postutkast för kundservice för att förbättra agenternas effektivitet. AI-rapportering som omvandlar enkla textförfrågningar till skräddarsydda rapporter. Automatisk samtalstranskription och insikter för kvalitetskontroll och uppföljning efter samtal. AI-funktionerna drivs av vår egen proprietära AI i kombination med betrodda generativa AI-lösningar.
Vilka självbetjäningsalternativ finns på er plattform? Nummerbeställning, LeadApps (en App Store för att utöka kontaktcentrets funktioner)
Vilka kanaler är direkt tillgängliga i er lösning idag, utan tredjepartsintegration? Telefon, Textchatt, SMS, E-post, Messenger, Callback i kö
Vilka andra kanaler är tillgängliga med hjälp av tredjepartsintegrationer? –
Hur hanteras ärenderouting? Inkommande ärenden kan konfigureras på mottagarnivå. Ett verktyg för no-code-routing ger flexibel kontroll över inkommande ärenden och gör det möjligt att välja vilken kö eller agent ärenden ska skickas till.
Beskriv hur er IVR-lösning fungerar: Anpassningsbar med många alternativ för att koppla samtal genom olika flöden och ansluta dem till agenter baserat på vissa egenskaper eller färdigheter.
Hur får agenter tillgång till kunskapsbasen eller liknande resurser? Det går att bädda in en egen kunskapsbas i mjukvaran.
Vilka alternativ finns för utgående kampanjer? Samtalsinspelning (alternativ för både agent och kund), Röstmottagning, Förhandsvisningsuppringare, Progressiv uppringare, Manuell uppringare, Anpassningsbara fält för kontaktinformation, Klicka-för-att-ringa-uppringare, Predictive dialing, AI-driven uppringare, Möjlighet att skapa beställningar under samtal, SMS-bekräftelser, tvåvägs-SMS (tillägg), Orsaker för avslutade samtal
Kan kundundersökningar utföras i er lösning? Ja, direkt i vår lösning.
Vilka alternativ för statistik och analys är tillgängliga? Stagelight är en LeadDesk-tilläggsprodukt som ger chefer tillgång till realtidsövervakning av agenter. Många färdiga rapporter finns i LeadDesk-mjukvaran, och nya rapporter kan enkelt skapas med AI. Kunder kan också få specialanpassade analyser och statistik genom att ha direkt åtkomst till sina egna data och använda replika-databaser för analys.
Beskriv er WFM-lösning: LeadDesks WFM-lösning drivs av vår partner Calabrio.
Vilka tilläggsfunktioner efterfrågas mest av era kunder just nu? WhatsApp-integration, konfigurerbara Lead Journeys
Nämn två andra viktiga saker för existerande och nya kunder att veta om er lösning: 1. LeadDesk är starkt engagerade i att erbjuda en säker och efterlevnadssäker kontaktcenterupplevelse, särskilt inom EU. Vi hjälper våra kunder att följa EU-regler samt landsspecifika krav. 2. LeadDesk har hög säkerhetsstandard med SOC2-certifiering och uppdaterad ISO27001:2022. Vi är också förberedda att hjälpa kunder att följa NIS2-krav, precis som vi gjort med GDPR i många år.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se