Vad är det viktigaste du tar med dig från åren på Loxysoft och sedan Leaddesk?
– Alla härliga dialoger, kollegor, partner och kunder jag fått förmånen att träffa och diskuterat med under mina år. Sedan har jag fått en oerhört stor förståelse för hur man skapar bra kund- och medarbetarupplevelser i alla de samarbeten som jag haft under alla år.
Hur har marknaden för kontaktcenter och kundservicelösningar förändrats under de här åren?
– Det finns betydligt fler leverantörer idag och fler specialiserade lösningar. Teknologin har utvecklats i ett oerhört snabbt tempo. Just kontaktcenter kan fortsatt upplevas negativt inom organisationer men fler och fler inser vikten av att ha en väl fungerande kundservice för att hjälpa kunder köpa eller lösa sina problem. Den leverantör som har bra samarbeten och gör det så bekymmerslöst som möjligt för kund och kundens kund kommer vara de som blir mest framgångsrika.
Du har även en parallell karriär som skådespelare, vilka roller kan man se dig i?
– Närmast är Händelser vid vatten där jag spelar Björne och den kommer under 2022 på SVT.
Vad kommer du att göra framöver?
– Jag har dialog med flera olika aktörer just nu och det känns spännande att få titta på möjlighet att omsätta mina kunskaper i en annan organisation. Sedan hoppas jag även få fortsatt förtroende för fler film/tv-uppdrag.
Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 11 januari 2022