Logitech fortsätter med Techhjälpen Live: ”Vill vara med och göra en insats”

branschen Den 9 december sänder Logitech Techhjälpen, ett livestreamat event som kombinerar välgörenhet, inspirerande samtal om teknik, underhållning och insamlingar för att stödja Musikhjälpen.

Logitech fortsätter med Techhjälpen Live: ”Vill vara med och göra en insats”

Logitech återvänder för andra året i rad med Techhjälpen Live. Det är ett livestreamat event som kombinerar välgörenhet, inspirerande samtal om teknik, underhållning och insamlingar för att stödja Musikhjälpen.

– Det är ett roligt och viktigt projekt där vi vill kombinera nytta med nöje. Vi vill vara med och göra en insats för något betydelsefullt, berättar Benny Andersson som är Marketing Manager B2B and Education på Logitech Sverige.

Har ni utvecklat konceptet något till i år?

– Ja det har vi. Förra året gjorde vi ett livestream-event från en studio men i år tar vi det ett steg längre och gör det på Epicenter Stockholm. Vi hoppas att få publik på plats, både då kanalpartners och kanske några slutkunder som har möjlighet så här i jultider.

Techhjälpen Live äger rum den 9 december och evenemanget är ett samarbete mellan Logitech, Microsoft och TD Synnex. Det riktar sig till företag och partners som vill vara med och göra skillnad. Alla insamlade pengar går oavkortat till Musikhjälpen, som i år sätter fokus på rätten att överleva graviditet.

– Vi har planerat en timmes program som leds av en professionell programledare. Vi har fyra panelgäster som har lite olika bakgrunder från Microsoft, en expert från AI-labbet, en pedagog från kunskapsskolan samt en ung IT-entreprenör som gör spännande saker inom teknik och utbildning. Diskussionen kommer att handla om hur teknik kan vara en del av lösningen för att ge alla barn rätt till utbildning. Vi avrundar sedan med ett ”solution talk” där vi presenterar konkreta idéer kring hur våra produkter kan bidra till de lösningar som diskuteras.

Hur känns det att ta rygg på Musikhjälpen med ett sådant här evenemang?

– Vi älskar Musikhjälpen och hur de engagerar människor under en hel vecka. Det är ett fantastiskt koncept. Samtidigt finns det regler och begränsningar kring hur kommersiella företag kan synas i deras sammanhang, så det är en balansgång. Vi försöker bidra så mycket vi kan, men jag hade gärna sett ännu fler möjligheter att engagera oss. Vi hoppas att Techhjälpen växer för varje år och blir en återkommande tradition. Ju större det blir, desto mer kan vi bidra till välgörenhet.

Under evenemanget kan publiken bidra genom Logitechs ”Musikhjälpen Bössa” där man får möjligheten att vinna exklusiva Logitech-produkter som tack för bidraget. Som en extra insats skänker Logitech 10 kronor för varje produkt som säljs genom TD Synnex under vecka 50 till Unicef.

För de som inte kan ta del av eventet på plats går det att medverka digitalt via LinkedIn och YouTube. För att finna det digitala eventet kan du följa den blåmarkerade länken här.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.