Lotteribolaget lägger kontaktcenter i molnet

Kontaktcenter Spelbolaget Kombispel tecknar avtal med Intelecom om kontaktcentertjänsten Connect. Målet är att bättre kunna hantera belastningstopparna.

Lotteribolaget lägger kontaktcenter i molnet

Kombispel arbetar främst med olika prenumererade lotter. Det leder till ökad belastning på kundserviceverksamheten i samband med att lotterna skickas ut, och det var behovet att kunna skala upp i de situationerna som påverkade valet.

– Vi hade helt enkelt vuxit ur vår gamla lösning kapacitetsmässigt och vi behövde en ny tjänst att växa med, berättar Patric Fridell, kundservicechef på Kombilotteriet.

Vid behov tar Kombispel in externa leverantörer som hjälper till att hantera kundserviceärenden. Den egna basen finns i Stockholm, men externa leverantörer finns också i Lund och Umeå. Kombispel ska också sätta upp egna tavlor för att läsa av statistik om kundservicearbetet.

– Kundservicen är Kombispels ansikte utåt och jag anser att det är verksamhetens viktigaste funktion. För att skapa en effektiv och strukturerad kundservicemiljö är det viktigt att agenterna ges rätt förutsättningar och kan följa flödet och teamets prestationer, säger Patric Fridell.

Avtalet sträcker sig över tre år, och omfattar förutom inkommande trafik även utgående trafik.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.