Många svenska företag och deras kunder gillar traditionell hänvisning. Tillsammans med avsaknad av en riktigt kompetent telefonistapplikation och fullt utbyggda acd-köer är det något som bidragit till att relativt få organisationer ännu använder Microsoft Lync för telefoni fullt ut. Det är de gluggarna i plattformen som Relevo vill täppa till med produkten Tendfor Contact Center. Trots namnet handlar det ännu inte om någon fullt utbyggd kontaktcenterlösning utan snarare ett telefonistöd i samma anda som Vision 80/20 eller Trio Enterprise men utvecklat exklusivt för Microsofts kommunikationsplattform. Inte helt överraskande är det också ett antal tidigare anställda på Enghouse/Trio som ligger bakom Tendfor, däribland utvecklingschefen Mårten Ekblad.
Fixar upptagetton
Tendfor Contact Center erbjuder så här långt en telefonistapplikation, möjlighet till hänvisning direkt via Exchange-kalendern, talad hänvisning, hantering av acd-köer och en app som gör att man kan logga in och ut ur köer även via mobilen. Till skillnad från om man bara kör Lync kan man också få klassisk upptagetton när någon redan har ett pågående telefonsamtal.