Micc Enterprise, som tidigare hette Solidus, är en populär kontaktcenterplattform med kunder inom offentlig förvaltning, regioner och kommuner men även inom den privata sektorn.
Vilken är den viktigaste frågan för dig?
– Jag vill att vi ska ses som en stor enad kund och få ännu större möjligheter att påverka produkten. Våra tankar och idéer i Secug har redan resulterat i nya funktioner.
– Min målsättning är att bygga upp ett nätverk där vi har nytta av varandra även mellan träffarna, till vardags. Vi vill ha digitala verktyg som hjälper oss att hålla igång samarbetet så att vi kan vara stöttepelare åt varandra i vardagen. Coronapandemin har gjort att vi ser möjligheterna att nätverka även digitalt.
Vad är viktigt för kontaktcenter just nu?
– Branschen har genomgått en stor förändring och alla medarbetare kommer troligtvis inte att sitta i samma lokal fortsättningsvis. Därför är det viktigt att man bygger in stöd som låter oss arbeta ännu mer flexibelt med enklare kommunikation och möjligheter att samverka i ett ärende.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 6 september 2021