6 anledningar till att välja native-annonsering

Sponsrat av Techtidningen Native-annonsering är idag den starkaste trenden inom annonsering. Läs om anledningarna till att mätbar native-annonsering ger resultat och upptäck vårt unika erbjudande för månadsabonnemang till tillbeslutsfattare inom hållbarhetsområdet.

6 anledningar till att välja native-annonsering
Foto: AdobeStock

Alla annonsköpare strävar efter så effektiva annonskanaler som möjligt. Den starkaste trenden idag är native-annonsering, det vill säga en annonsmärkt artikel. Techtidningen har utvecklat ett unikt koncept med stor exponering över lång tid och möjlighet till variation av budskap.

Native-annonsering smälter in i redaktionellt innehåll, vilket skapar en naturlig och engagerande upplevelse för läsaren. Det ökar inte bara din trovärdighet utan genererar också högre engagemang jämfört med traditionella annonser. Med skräddarsydda budskap når du rätt målgrupp och skapar långsiktig effekt.

6 fördelar med native-annonsering på techtidningen.se

  • Möjlighet att lyfta fram lyckade kundcase.
  • Bjud på kunskap och framstå som expert inför kunden.
  • Native är troligtvis den bästa annonskanalen för att generera leads.
  • De som aktivt klicka eller laddar ned mer information är garanterat intresserade av era produkter och tjänster.
  • Native skapar inte irritation, snarare tvärtom det skapar ett mervärde för läsarna om det är rätt utfört. Gillar de artikeln sprider de vidare i sociala medier till dem som kan vara i målgruppen.
  • Native ger läsarna en bra annonsupplevelse. Man kan skrolla vidare bland artiklarna, eller man kan välja att läsa om det verkar intressant.

Tänk på

Ha en tydlig väg vidare på landningsplatsen. Vad vill du att läsaren ska göra efter att ha läst ditt material? Beställa en e-bok? Prenumerera på ditt nyhetsbrev? Fördjupa sig i ämnet? Ta kontakt för rådgivning? Var tydlig och gör det enkelt för läsaren.

Vill du veta mer om våra annonseringstjänster?
Kontakta oss idag för information om hur vårt erbjudande med månadsabonnemang kan passa er verksamhet.

Lars Schön
Telefon: 08-517 955 89
E-post: lars.s@pausermedia.se

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna