kontaktcenter
Kontaktcenterleverantören Puzzel placerar sig högt i Frost & Sullivans nya kartläggning av marknaden, inte minst när det gäller innovationsförmåga.
15 maj 2023
Mats Stålbröst
Analysföretaget Frost & Sullivan har djupdykt i kontaktcentermarknaden i sin rapport 2023 Cloud Contact Center Radar, där man granskar flera leverantörer av molnbaserade kontaktcenterplattformar.
Norska Puzzel rankas högst bland de europeiska leverantörerna när det kommer till innovationsförmågan, något som man själva hänför till knivskarpt fokus på automatisering och artificiell intelligens. Bland de internationella leverantörerna är det bara Nice och Five9 som rankas högre.
Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
– Vi är hedrade över att bli erkända som den mest innovativa europeiska CCaaS-leverantören. Puzzels position är ett bevis på vårt teams hårda arbete och engagemang för att skapa innovativa lösningar för kundengagemang med skalbarhet och innovation i centrum och en användarvänlig skandinavisk design.
– Vi ser de växande behoven hos företag idag och söker en enhetlig, strömlinjeformad produktsvit som kombinerar automatisering och empatisk interaktion sömlöst. Puzzel uppfyller detta behov och håller vårt löfte om exceptionella lösningar, säger Frederic Laziou, vd på Puzzel i en kommentar.
Bernardin Arnason på Frost & Sullivan kommenterar placeringen så här:
– Puzzel ser hur innovationskraften inverkar för att etablera marknadsledarskap och en fortsatt stark position på Frost Radars innovationsaxel. Företaget fortsätter att investera i sin plattform och visar framsteg inom viktig teknisk innovation, inklusive ai och automatisering, som hjälper till att etablera företaget som en marknadsledare inom CCaaS i Europa.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se