Salesforce: Här är fördelarna med vår ai-lösning

AI Här är fyra fördelar som Salesforce lyfter fram i deras nya ai-lösning Agentforce, jämfört med till exempel Open AI:s Chat GPT och Co-pilot-lösningar.

Salesforce: Här är fördelarna med vår ai-lösning
  • Enkel att använda

Agentforce ska inte kräva att man är ai-expert för att använda tjänsterna. Målet har varit low code eller nocode, där funktionerna är i centrum istället för tekniken. Många gånger behövs inte ens promptar för att instruera ai:n, utan Agentforce räknar själv ut prompten.

  • Bra kvalitet på datan som används

Salesforces kunder äger sin data i systemen och kan direkt använda den för att skapa en större pålitlighet i de aktioner som ai:n utför. Salesforce menar att det minskar risken för att ai:n själv hittar på svaren – vilket såklart är mer känsligt när ai:n. hanterar kunder och inte sätter ihop ett musikquiz till lördagsmiddagen.

  • Säker hantering av datan

En Gartner-analys från juni visar att Microsofts Co-pilot har läckt data både internt och externt. Det menar Salesforce inte är en risk för Agentforce eftersom det redan finns ett Trust layer inbyggt i Salesforces plattform.

  • Använder mindre energi

Språkmodellerna som Salesforce byggt för Agentforce är mer specialiserade än exempelvis Chat GPT. De är därmed mindre vilket Salesforce menar är en fördel i energi-användandet – de behöver helt enkelt mindre energi.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.