Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.
Den nya ai-satsningen består framförallt av två nya funktioner: case summarization och text-to-code. Den förstnämnda använder sig av generativ ai för att strukturera och sammanfatta information som kan hämtas från kundserviceavdelningen eller it-avdelningen, något som enligt Servicenow kan öka produktiviteten rejält.
Den andra ai-funktionen, text-to-code, är en hjälpreda för systemutvecklare. Genom att beskriva vad koden ska utföra kan ai-funktionen hjälpa till med skapandet av koden så att utvecklaren slipper skriva in den för hand.
Tillsammans med Nvidia och Accenture kommer Servicenow också att dra igång ett projekt som kallas AI Lighthouse. Tanken är att Servicenow-kunder ska kunna bygga upp olika generativa ai-funktioner som passar deras specifika behov och där Nvidia tillhandhåller beräkningskraften i sina superdatorer.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 14 augusti 2023