– Nu har vi inte delgivits JO-anmälan ännu, men man får visst vara anonym. Vi avkräver inte folk namn och telefonnummer.
Men det här är inte det enda problem som kundtjänsten har.
Ring teatern direkt
Sedan drygt en vecka har teatersugna i Skellefteå svårligen kommit i kontakt med Västerbottensteatern. Problemet uppstod sedan teatern hamnat under den nya kundtjänsten. De som försöker nå teatern via kundtjänsten måste göra valet kultur för att prata med en handläggare, som sedan kopplar fram eller gör ärenden av frågorna.
– Men folk kom inte fram till oss. Telefonerna blev helt tysta, säger teaterchefen Med Reventberg till Västerbottens folkblad. Nåt måste vara fel. Det är inte klokt att det i denna tekniska värld bara kan ta tvärstopp.
Västerbottensteatern uppmanar nu den som vill komma i kontakt med dem att vara tydlig med att uppge att ärendet gäller teatern. Men på sin hemsida uppmanar de folk att ringa personalen på deras direktnummer.
Inget val
Teatern har inte haft något val annat än att bli sorterade under kundtjänsten, utan de fick bara information om att de skulle hamna där och räknade med att de kunde välja bort det eftersom det fungerar bättre med egen växel.
Teresia Anderson beklagar det problem som rått med förvirring om vart samtalen gått.
– Tidigare har samtalen gått till kommunens växel. Västerbottensteatern är en fristående verksamhet och väljer själva om de vill ha hjälp eller om de vill ta samtalen direkt.
Nu ska samtalen gå direkt till personalen vid teatern.
Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se
publicerad 13 februari 2009