Svenska chattbot-leverantören i nytt partnerskap

kontaktcenter Hello Ebbot ska stå för chattfunktionerna i Topdesks plattform för ärendehantering.

Svenska chattbot-leverantören i nytt partnerskap

Nederländska mjukvaruutvecklaren Topdesk har hittat en ny samarbetspartner i de svenska chattexperterna på Hello Ebbot. Topdesk har tagit fram ett ärendehanteringssystem som har lockat miljontals användare över hela världen och nu ska Hello Ebbot förse plattformen med chattbot- och livechatfunktionalitet.

Hello Ebbot blir den första så kallade guldpartnern till Topdesk och företagets chattplattform kommer att integreras med Topdesks plattform för ärendehantering.

Enligt ett pressmeddelande bygger partnerskapet på en grund av framgångsrika kundprojekt och en gemensam vision om den framtida utvecklingen av kundservicemjukvara.

– Det är en stor ära att ha utsetts till Topdesks första guldpartner. På Ebbot är vi mycket förväntansfulla inför de möjligheter som detta ger upphov till och den potential som finns i vårt partnerskap. Våra produkter samverkar för att skapa en sömlös och effektiv upplevelse, både för slutanvändare och företag, säger Anders Clarin, vd på Hello Ebbot.

Från och med i dag har Topdesks kunder möjlighet att integrera Hello Ebbots livechatt och chattbot i sitt befintliga arbetsflöde. Det kommer ge möjligheter till automatisering av rutinärenden och att lösa kundärenden snabbt och med hög kvalitet.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.