Telekom sämst på kundservice

Ingen annan bransch är så dålig på att ge service till sina kunder visar undersökningen Service Score.

Telekom sämst på kundservice

Drygt 2 000 svenskar har i undersökningen fått svara på frågor om hur de uppfattar servicen de fått från olika svenska företag. För telekombranschen är resultatet ingen smickrande läsning. Med ett serviceindex på 42,8 av 100 placerar sig leverantörerna av telefoni, bredband och tv absolut lägst av alla branscher.

Någon större skillnad mellan bästa och sämsta företagen i branschen är det inte heller menar företagen Mistat och Kaleidoscope som står bakom undersökningen Service Score.

”Det är förvånande att så lite kraft och möda läggs på service och kundmöten. Med dagens utgångsläge kommer det företag som lägger på det lilla extra att ha stora möjligheter att skörda stora framgångar.”, kommenterar de resultaten.

Den bransch som klarat sig bäst i undersökningen är apoteken som får ett genomsnittligt serviceindex på 64,5.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.