Telia missade debitera centrex under flera år

Kunder med Telias mobil centrex har inte debiterats för samtal via 3g-nätet. Felet uppstod 1 mars 2006 och upptäcktes inte förrän 15 oktober i år.
Operatören efterskänker nu samtalskostnaden för 2006 och 2007.

De mobila centrex-kunderna har nu informerats om tabben via brevutskick. Enligt Telekomnyheterna har Telia fått sätta upp en speciell kundtjänst för att ta hand om alla frågor.

Kunderna kommer nämligen att efterdebiteras för samtal som de har ringt via Telias 3g-nät under 2008. Även abonnemang som inte är aktiva idag.

Den stora smällen träffar ändå Telia, som går misste om intäkter från 2006 och 2007 för de mobila växelkunderna. Hur mycket pengar det handlar om vill operatören inte uppge för Telekomnyheterna.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.