Telias Ante Baric leder Com Hems företagssatsning

Com Hem ska ge sig in på företagsmarknaden. Satsningen leds av Ante Baric, som tidigare ansvarat för Telias satsning på fiber till fastighetsägare.

Fram till nu har Com Hem enbart riktat sitt erbjudande med tv, bredband och telefoni till privatpersoner. Nu utökas strategin till att även innefatta företag.

– Det finns en enorm outnyttjad potential för oss i alla de tiotusentals fastigheter som är anslutna till Com Hems nät. Här finns mängder av fåmansbolag och enskilda firmor till vilka vi kan rikta konkurrenskraftiga erbjudanden kring kommunikationslösningar, säger Com Hems försäljningsdirektör Stefan Trampus.

Com Hem smyger igång satsningen mot företagsmarknaden kring sommaren. Till en början väljer de att fokusera på ett mindre antal kommuner i storstadsregionerna.

Utveckla fibertjänster

Det är Ante Baric, tidigare ansvarig för Telias fibersatsning mot fastighetsägare, som ska leda uppbyggnaden av Com Hems nya affärsområde.

– Ante har helt rätt bakgrund för rollen med sin erfarenhet av att samarbeta med stadsnät och att utveckla fiberbaserade tjänster, säger Stefan Trampus i en kommentar till rekryteringen.

Ante Baric tillträder sin tjänst i augusti, något han ser mycket fram emot:

– Com Hem har ett väldigt starkt varumärke men som hittills är outforskat på företagsmarknaden, det tillsammans med väl utbyggd infrastruktur och stor närvaro i fastigheter runt om i landet gör att det här är en satsning som känns både naturlig och rätt, säger han.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.