Tomten lierar sig med Sony Ericsson

Enligt en undersökning som Teliasonera genomfört så föredrar svensken klappar från Sony Ericsson. Var tredje svensk önskar sig en ny mobiltelefon och kampen om julklappsköparna står nästan helt och hållet mellan Sony Ericsson och Nokia.

De två mest populära varumärkena Sony Ericsson (61 procent) och Nokia (30 procent). Övriga märken med bland annat Motorola, Samsung, Apple och LG återfinns på endast nio procent av alla önskelistorna.

Kvinnor vill ha platt och män vill surfa

Platt mobil värderas högst bland kvinnor och personer yngre än 26 år. Det är främst män som vill att deras mobiler ska ha internet-uppkoppling med möjlighet att surfa och läsa e-post. Av alla männen är det 34 procent som önskar detta.

Denna artikel var tidigare publicerad på tidningen telekomidag.se

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Techtidningen

Techtidningen Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.