
På CES-mässan i Las Vegas presenterade Sony Ericsson i dag två nya mobiltelefonmodeller. Först ut är W760 som marknadsförs som den första globala Walkman-telefonen. Utrustad med trippelbands-hsdpa (turbo-3G), medföljande spel, inbyggd gps samt en 3,2 megapixelkamera bör den tilltala de flesta. Modellen är av slider-variant och har även inbyggda stereohögtalare samt stöd för Active Speaker, vilket är en separat enhet som förstärker ljudet ytterligare.
Telefonen kommer även med musikidentifieringstekniken Track ID. Med denna är det möjligt att spela in några sekunder av en låt från omgivningen med den inbyggda mikrofonen eller direkt från den inbyggda radion för att sedan låta programmet lista ut artist och titel.
