Motorolas mobiltelefonförsäljning för första kvartalet 2007 visar en förlust på 1,3 miljarder. Världens näst största mobiltillverkare uppger att försäljningen har minskat för tredje kvartalet i rad. Bolaget vinstvarnade redan för en månad sedan. Företagets totala försäljning hamnade på 9,4 miljarder dollar, jämfört med 9,6 miljarder dollar under motsvarande period i fjol.
För andra kvartalet räknar Motorola med en försäljning i linje med det första kvartalet. Företaget hoppas ändå att mobiltelefonverksamheten ska återhämta sig och visa ett positivt resultat för helåret.
