Inga produkter i varukorgen.
Professional
Contact Center
Industry
Utbildnings-TV
Event
Professional
Contact center
Industry
Utbildnings-TV
Event
E-tidning
Event
Kontakt
Premium-brev
Prenumerera
Annonsera
GDPR och cookies
Partnermedia
Karriär
Whitepaper
Pauser Media
Telemarketing
kontaktcenter
Waytobill vill underlätta försäljning i kontaktcentret
kontaktcenter
Svenskt fintechbolag erbjuder lösning för att teckna avtal med hjälp av digitalt autogiro.
16 februari 2022
Telefoni
Märkning ska skydda från oseriös försäljning
Branschorganisationen Kontakta inför en ny märkning för etiska kundkontakter. Med dess hjälp ska man skydda konsumenter från oseriös försäljning.
16 juni 2015
Bransch
Utbildning ska göra telefonförsäljning mer etisk
Telefonförsäljning har dåligt rykte och det vill branschföreningen Kontakta göra något åt med utbildningen Kontaktakademin.
5 juni 2015
Operatörer
Så ska oseriös telefonförsäljning stoppas
De sex största nätägande operatörerna sätter press på oseriösa teleåterförsäljare med en gemensam handlingsplan.
16 april 2015
Bransch
Itell väljer Borlänge för expansion
Svarsservicebranschen brottas med minskande volymer och lägre marginaler. Trots det räknar Itells vd Mikael Månsson med att nyanställa ett 40-tal medarbetare vid företagets nya site i Borlänge.
5 december 2014
Telemarketing
Mysafety protesterar mot uteslutningen
Telemarketingföretaget Mysafety tycker inte att det finns någon saklig grund för uteslutningen från Kontakta. De menar att trenden med anmälningar har vänt och att företaget redan 2012 slutade använda den avtalsbindning som skapat mycket missnöje bland kunderna.
22 september 2014
Telemarketing
Callcenterförening slänger ut Mysafety
Kontakta slänger ut telemarketingföretaget Mysafety. Det har drivit telefonförsäljning på ett sätt som strider mot branschföreningens stadgar.
16 september 2014
Telemarketing
KO vill hindra telefonförsäljning
Konsumentverket uppfattar telefonförsäljningen som ett stort problem och föreslår två drastiska åtgärder för att skydda konsumenterna.
29 april 2014
Pris och service viktigast vid försäljning per telefon
När man själv ringer för att köpa ska det gå snabbt, men blir vi uppringda så är priset viktigast. Det visar en undersökning från SCCF.
22 september 2009
Inga telefonförsäljare på PTS
Telefonförsäljare har angett sig ringa från PTS men kommunikationsmyndigheten bedriver inte försäljning.
12 augusti 2009
«
Äldre artiklar
Senaste artiklarna
nytt jobb
Proact IT Group landar branschveteranen: ”Kommer bidra starkt”
14 november
Premium
AI
Varningen: Norden halkar efter inom ansvarsfull AI-användning
14 november
Premium
branschen
Telenor slår samman nordisk IoT-verksamhet för global expansion
14 november
Premium
IT
Skandalen bakom vårdens IT-system – i vår släpps boken om Millennium-kaoset
13 november
Premium
utbildnings-tv
Utbildnings-tv: It-chefens checklista för att höja säkerheten (Del 2/3)
13 november
Annons
Sponsrat av
Westbase.io
Förlänger Sveriges fiberfördel – Ceragon och Westbase.io levererar multigigabit trådlöst
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Onlineutbildning på dina villkor: Framtiden för personlig och professionell utveckling
Techtidningen Premium
Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Få nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.
Prenumerera
Logga in
Utbildnings-TV
Till avdelningen
Premium
utbildnings-tv
Utbildnings-tv: It-chefens checklista för att höja säkerheten (Del 2/3)
13 november
AI
Hur står sig Sverige i AI-kapplöpningen – och vad bör svenska IT-ledare fokusera på?
12 november
Premium
utbildnings-tv
Utbildnings-tv: It-chefens checklista för att höja säkerheten (Del 1/3)
6 november
IT
Titta på webbinariet om ”Digital suveränitet i praktiken – från beroende till beredskap”
16 oktober
it
Webbinarium: Så skapar du en it-arbetsmiljö där medarbetarna trivs
16 juni